درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت

 

 

محققان در پروژه‌اي كه پنج سال به طول انجاميد، موفق به شناسايي و تهيه فهرستي از 99 درصد ميكروب هاي موجود در بدن يك انسان سالم شدند.

 

 

 

به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پروژه ميكروبي Human Microbime با مشاركت صدها محقق از دانشگاه هاي مختلف براي تهيه نقشه‌اي از وضعيت حضور ميكروب ها در بدن انسان انجام شد كه نتايج اين تحقيق در مجله Nature و PLoS منتشر شده است.

 

 

 

شما تنها نيستيد!

 

 

 

اين تحقيق با مشاركت 242 داوطلب سالم انجام شد و نمونه هاي ميكروب موجود در دهان، بيني، پوست، روده و واژن اين افراد مورد بررسي قرار گرفتند.

 

 

 

در اين پژوهش، محققان موفق به شناسايي بيش از 10 هزار گونه مختلف ميكروب شدند كه 81 تا 99 درصد تعداد ميكروب‌هاي موجود در بدن يك انسان سالم است.

 

 

 

در طول اين تحقيق دانشمندان با كشفيات عجيبي روبه‌رو شدند. به طور مثال محققان كالج پزشكي بايلور در هوستون، انواع كمتري از ميكروب هاي واژن را در بدن زنان باردار شناسايي كردند.

 

 

 

اين تعداد كمتر نشان مي‌دهد كه در طول هفته ها و روزهاي آخر بارداري و نزديك شدن به زمان زايمان، بدن به طور طبيعي محيط رحم را استريل و عاري از ميكروب مي‌كند تا نوزاد از ابتلا به بيماري‌هاي مختلف مصون بماند.

 

شناسايي تعداد و محل دقيق ميكروب هايي كه در گوشه و كنار بدن انسان قرار دارند، همچنين يافتن ارتباط بين وجود ميكروب ها با سلامتي يا بروز بيماري در بدن انسان، از جمله اهداف اصلي اين پروژه عنوان شده است.



ماهيگيران خبره مي‌دانند كه براي ماهيگيري نبايد آب را آشفته كرد؛ اكنون محققان زيست‌شناسي سلولي دانشگاه ايلينويز با همكاري يك دانشمند ايراني توانستند با استفاده از شيوه جديد ميكروسكوپي، از همین توصیه استفاده كرده و زمينه بررسي ديناميك ساختارهاي سلولي را فراهم آورند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مجيد ميناري دكتري «مهندسي مكانيك» دانشگاه ايلينويز و استاد كنوني دانشگاه تگزاس-دالاس، با همكاري محققان ديگر اين دانشگاه موفق به ايجاد شيوه‌اي موسوم به «چرخش AFM» شده‌اند كه به دانشمندان در بررسي نمونه‌هاي زيستي نرم در مايع با وضوح و كيفيت بالا كمك مي‌كند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


محققان یک شرکت دانش بنیان در پارك علم و فناوري دانشگاه تهران از توليد شير از ضایعات و سبوس برنج خبر دادند.

به گزارش خبرنگار فناوري ايسنا، مهندس نایبی، كارشناس تجاری‌سازی و انتقال فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بيان اين كه اين دستاورد در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران ارائه شده است، اظهار كرد: این محصول مورد تایید گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران است و با شیر گاو برابری می‌کند.

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه عامل بیماری مقاربتی و عفونی گنوره (سوزاك) به طور فزاینده ای در مقابل داروها مقاوم شده و ممكن است بزودی غیرقابل درمان شود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس چهارشنبه از ژنو گزارش داد كه این سازمان از دولت ها و پزشكان خواسته است، نظارت بر انواع باكتری های عامل سوزاك های مقاوم در برابر آنتی بیوتیك ها را تشدید كنند، زیرا این بیماری در زنان می تواند باعث تورم، نازایی، مشكلات بارداری و حتی مرگ مادران شود.

این سازمان بهداشتی اعلام كرد كه سالانه 106 میلیون مورد تازه از این بیماری در جهان گزارش می شود.

دكتر 'مانجولا لوستی ناراسیمهان' دانشمند سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه سفالوسپورین آخرین گروه از آنتی بیوتیك ها است كه برای مقابله با این بیماری مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته این پزشك، مواردی از عامل بروز سوزاك كه در مقابل این دارو نیز مقاومت نشان داده به تازگی در ژاپن، انگلیس، هنگ كنگ و نروژ ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی از كشورهای مختلف خواسته است، قوانین استفاده از آنتی بیوتیك برای درمان این بیماری را شدت بخشند تا درمان تازه ای پیدا شود.



پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 20:18 ::  نويسنده : علی

دانشمندان موفق شدند از سلول های بنیادی، استخوان انسانی رشد دهند. این یافته می تواند راه را برای درمان استخوان های شكسته یا جایگزینی استخوان صدمه دیده با استخوان جدیدی كه در بیرون بدن رشد داده می شود، هموار كند.
به گزارش دیلی تلگراف، محققان برای این كار سلول های بنیادی را از بافت چربی تهیه كردند. یك ماه طول كشید تا این سلول ها به تكه هایی استخوان زنده و شكل گرفته انسانی با طول دو اینچ تبدیل شدند.

نخستین آزمایش بر روی بیماران قرار است اواخر امسال انجام شود .

محققان این پروژه می گویند نیاز به استخوان مصنوعی برای آسیب دیدگی ها و جراحی ها وجود دارد . آنها از ساختارهای سه بعدی برای ساخت این استخوان استفاده كردند.

در حال حاضر محققان می توانند این استخوانها را در خارج از بدن رشد دهند و سپس در زمان مناسب به بیمار پیوند بزنند. این ایمپلنت با توجه به اسكن منطقه آسیب دیده استخوان و با درنظر گرفتن بافت های اطراف آن تهیه و تنظیم می شود .

از آنجا كه این از سلول های خود بیمار گرفته می شود بدن آن را پس نمی زند.

این ایمپلنت با توجه به اسكن های سه بعدی استخوان آسیب دیده تهیه می شود و كاملا با شكل آسیب دیدگی استخوان هماهنگ است.



شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, :: 20:52 ::  نويسنده : علی
عکس هایی از زایمانی با هیپنوتیزم در ایران
 
زایمان با کمک هیپنوتیزم در ایران

 

بقیه عکس ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 12:37 ::  نويسنده : علی

آزمایش موفقیت‌ آمیز روی موش های طاس امیدهایی را برای درمان طاسی در میان دانشمندان به وجود آورده است.

در پی کامیابی گروهی از پژوهشگران ژاپنی که مدعی اند توانسته اند رشد موی موش های طاس را به این جانوران بازگردانند، اکنون دانشمندان امیدوارند بتوانند این عارضه را در مورد انسان نیز درمان کنند.

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 18:42 ::  نويسنده : علی

دانشمندان ادعا می كنند تعدادی ژن جدید را شناسایی كرده اند كه به طور مداوم در سرطانهای مجرای صفراوی جهش می یابد. این كشف پیشرفتی است كه می تواند راه را برای شناخت بهتر در مورد بروز و رشد مهلك سرطان كبد ارائه كند.

به گزارش 'دیلی میل'، گروهی از پژوهشگران دانشگاه دوك نشنال دانشگاه سنگاپور و دانشگاه تایلند می گویند از جدیدترین فناوری های ژنومیك برای تشخیص ژنهای سرطان مجرای صفراوی موسوم به 'كلانژیوكارسینوم' كه در واقع سرطان اپی تلیوم مجاری صفراوی است استفاده كرده اند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 16:54 ::  نويسنده : علی

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:

اساتید ایرانی در فهرست دانشمندان برتر علوم پزشکی جهان
در سال 2010 میلادی سه نفر از اساتید دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در فهرست یک درصد برتر جهان دانشمندان قرار داشتند که در سال 2012 این تعداد به شش نفر افزایش یافته است.
 
بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : علی

دبیر علمی هشتمین كنگره ملی سلامت خانواده از برگزاری این كنگره خبرداد و گفت :این كنگره با حضور متخصصان و مسئولان سلامت كشور در باره مشكلات حوزه سلامت و چالش های آن در روزهای 7 تا 9 خرداد در سالن همایش رازی برگزار می شود.
دكتر فاطمه السادات نیری در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : خانواده یكی از استراتژی های كشور در امور بهداشتی محسوب می شود و فراهم نمودن سلامت روحی و جسمی و اجتماعی در گرو خانواده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر عوامل تعیین كننده اجتماعی در این حوزه مانند فقر، سواد و غیره نسبت به عوامل عفونی واگیر نقش مهم تری در تامین سلامت خانواده و جامعه ایفا می كنند.

نیری اظهار داشت :در این كنگره موضوعات با سلامت خانواده و جامعه بیش از پیش پرداخته می شود و هدف آشنایی متخصصان و مسئولان نظام سلامت كشور با آخرین تحقیقات در عرصه سلامت است .

به گفته وی این كنگره با همكاری مراكز علمی، سازمانهای ذیربط از جمله معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، پژوهشكده رویان، انجمن تغذیه، دفتر جمعیت سازمان ملل(UNFPA)، صندوق حمایت از كودكان سازمان ملل(UNICEF)، مركز تحقیقات بهداشتی باروری و ناباروری برگزار می شود .

دبیر علمی هشتمین كنگره ملی سلامت خانواده اضافه كرد :محورهای كنگره شامل شاخص های اجتماعی و سلامت خانواده ، سلامت جنسی، تكامل اولیه كودك، تعامل و سلامت روان

، شیر مادر و تغذیه شیرخوار، ارتقاء سلامت بارداری، مراقبت از نوزاد و كودك سالم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نیری افزود:در این كنگره كارگاه زایمان فیزیولوژیك ، كارگاه مشاوره و شیردهی، كارگاه مشاوره سلامت جنسی برای مخاطبان ارایه می شود.

وی گفت : دراین كنگره نمایشگاه های جانبی بر پا خواهد شد تا گامی مثبت در ارتقای سلامت خانواده های ایرانی ومعرفی بیشتر توانمندیهای باشد .

منبع: ایرنا


صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب